wtorek, 13 marca 2018

"Księga soków" - vademecuum wiedzy o owocach i warzywach



Autor: Michael Murray
Wyd.: Vivante
Gatunek: Książka kucharska
Ocena: 4,5/5
 
Przyznaję się bez bicia, że niekoniecznie miałam ochotę, by sięgnąć po „Księgę soków”. Wydawało mi się, że nie dowiem się z niej wielu ciekawych rzeczy. W końcu jednak zdecydowałam się ją przeczytać. Teraz nie żałuję. Książka to vademecum wiedzy o owocach i warzywach, napisana w prosty i ciekawy sposób. Murray opisuje jak wiele pozytywnych skutków mają dla nas witaminy przyswajane z warzyw i owoców. Przyznaję, że choć większość przepisów na soki brzmią przepysznie, to podczas czytania zdarzało mi się krzywić. Pomyślałam, że zamiast rozpisywać się nad treścią książki podam Wam kilka przepisów na różne soki. Jest to ten rodzaj literatury, które czyta się dość wolno, więc dobrym pomysłem jest czytać ją na przemian z inną książką, bo niestety chwilami bywałam znudzona i jedynie przeskakiwałam wzrokiem strony, w momencie, gdy byłam mniej zainteresowana. Nie zmienia to jednak mojego zdania, że jej treść jest mądra i warto z niej korzystać, jeśli mamy taką możliwość! :)


ZWIĘKSZONE ŹRÓDŁO ENERGII
·         Garść naci pietruszki
·         3 marchwie
·         1 duży burak z liśćmi

POCAŁUJ MNIE NA RÓŻOWO

·         1 filiżanka malin
·         1 duży grejpfrut różowy, obrany


PIKANTNE BORÓWKI Z JABŁKIEM

·         ½ filiżanki borówek brusznic
·         ½ cytryny ze skórką
·         ½ filiżanki winogron
·         2 jabłka pokrojone w kliny

PIANKA MIĘTOWA

·         Garść liści mięty
·         2 owoce kiwi, obrane
·         1 zielone jabłko, pokrojone w kliny


NEKTAR Z MANGO I MORELI
·         4 morele, wydrylowane i przepołowione
·         1 owoc mango, wydrylowany i pokrojony
·         1 pomarańcza, obrana


29 komentarzy:

  1. Warto wykorzystać takie przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i zawsze korzystam z tego typu publikacji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym taką książkę kupiła :) Uwielbiam soki warzywno owocowe. U mnie dużo książek zielarskich, zioła itd ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A takiej książki mi potrzeba, muszę jej poszukać!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z tych książek, które warto mieć na półce, by od czasu do czasu wykorzystać. Gotuję rzadko, soki robię jeszcze rzadziej, ale czasem nachodzi mnie ochota na zabawę w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wręcz odwrotnie! :D relaksuję się w kuchni tak jak przy czytaniu! :)

      Usuń
  6. Nie mogę się przekonać do picia soków warzywnych...Może dzięki tej książce w końcu by mi się to udało ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio staram się odżywiać zdrowo więc może i mi by przypadła ta książka do gustu. Jest u mnie na blogu konkurs do wygrania książka Małżeństwo do poniedziałku więc zapraszam serdecznie do udziału :)
    https://zaczytanav.blogspot.com/2018/03/konkurs-do-wygrania-ksiazka-mazenstwo.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuurczę, pewnie przeoczyłam! Ale miałam przymusowe wolne od Internetu! ;(

      Usuń
  8. Nie lubie książek kucharskich, wole chyba wyszukiwać takie cuda w internecie... ale soki, koktajle itd to uwielbiam! Więc chętnie się w nią zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do niedawna sama miałam takie podejście, teraz jednak coś się zmieniło i najzwyczajniej w świecie przyjemnie korzysta mi się z książek kucharskich, choć bogactwo Internetu jest nieocenione! :D

      Usuń
  9. Ja to sobie obiecuję od dłuższego czasu, że kupię w końcu sokowirówkę, ale na gadaniu się kończy :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. To raczej nie dla mnie, niestety :)
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię gotować, lubię nowe przepisy.
    A soki to już kocham!

    Książkę kupuje!
    Twoja opinia pomogła mi w wyborze.!

    Pozdrawiam
    https://zapiski-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Koniecznie daj znać, co o niej myślisz jak będziesz ją miała! :)

      Usuń
  12. Nie widzę trochę sensu w kupowaniu, bo nie mam gdzie trzymać książek, a to mogę znaleźć w necie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak, to jest racjonalne myślenie. Nie ma sensu kupować czegoś, co zajmowałoby miejsce, którego brak! :)

      Usuń
  13. Gdy będę potrzebować takich przepisów, to raczej będę ich szukać w internecie ;) wole wydać pieniądze na inne książki.

    OdpowiedzUsuń
  14. nam bardzo smakują takie koktajle z natką pietruszki:)

    OdpowiedzUsuń